Kalkon och Kanoners del 5

 

Oj, vem hade trott att det skulle gå så långt som till femte omgången med mina kalkoner och kanoner? Mot alla odds är jag still going strong.

Veckans Kanoners!

BK Sol i all sin glans men veckans kanoners blir ändå mina två nya inköp. Nummer ett är en helt vanlig svart ram som gör att jag nu kan bli påmind om ett av de absolut fantastiska idrottsögonblicken i mitt liv varje dag.



Nummer två är en av de coolaste prylarna jag sett och när jag fick syn på den i affären blev jag som en av dom där matadorerna i Ferdinand på julafton. "Honom ska vi ha!!". Så nu hänger den också på väggen.



Veckans Kalkon

När jag och syrran var små brukade vi ha två roliga sysselsättningar. En var att skriva listor om allt möjligt. Den andra var att säga ett ämne, sen skulle man skriva en dikt om den.
En gång var ämnet "Albert Svanberg".
Min syster skrev då att "Albert, när jag blir stor vill jag bli som du."

För en kvart sedan läste jag på sportbladet.se att våran Albert ska lämna SVT Sport. Kalkon och kalkon, men det var ju lite synd.

Albert Svanberg.

Veckans You Tube- klipp

NHL satte igång under veckan som gick. Det firar vi med Columbus BJ´s introfilm från fjol.

I...will carry the flag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0